Pozycjonowanie Wizytówki na Google Maps

Pozycjonować można również wizytówki Moja Firma na Google Maps, które mają postać dobrze znanych pinezek. Pozycjonowanie wizytówki polega na jej optymalizacji i działaniach mających podnosić jej pozycje w rankingu wizytówek. Google Maps tak samo jak wyszukiwarka przeważnie posiada wiele wizytówek dla każdego pytania, czy hasła zadawanego na mapach Google. Aby wyświetlić pinezki, Google analizuje wizytówki oraz układa ranking wyników premiując wizytówki najlepsze, najbardziej zadbane i dostarczające największej ilości informacji. Według statystyk więcej niż połowa użytkowników sprawdza wizytówki i oferty marek, przeglądając pinezki na mapach Google, a obecnie wiele osób wykorzystuje mapy właśnie od wyszukiwania informacji w sieci. Celem pozycjonowania wizytówki jest zatem podniesienie jej pozycji w rankingu wizytówek dla danej kategorii, hasła i lokalizacji, aby była ona wyświetlana użytkownikom poszukującym lokalnych usług na najwyższych pozycjach i w pierwszej transzy pinezek wyświetlanych na mapie.



Wizytówki na Google Maps pozycjonuje się przez kilka czynności. Z pewnością jest to usunięcie duplikatów wizytówek oraz rzetelne wypełnienie wszystkich formularzy dotyczących naszej marki. Jest to podstawa wszystkich innych działań i tylko kompletne wizytówki mają szanse na uzyskanie najlepszych rezultatów. Na wizytówce umieszcza się i dokładnie opisuje elementy dodatkowe takie jak FAQ, usługi, promocje i oferty czy wpisy — krótkie formy tekstowe przypominające aktualności. Na samej wizytówce dodaje się następnie zdjęcia oraz materiały graficzne oraz wirtualny spacer, który umożliwia wirtualne zwiedzanie siedziby firmy. Materiały takie możemy zamówić np. u fotografa. Do pozycjonowana zaliczyć możemy też dbanie o komentarze i opinie, aby pojawiały się jak najczęściej i w jak największej ilości. Samą wizytówkę możemy osadzić na naszej stronie internetowej oraz powiązać ją z witryną — najlepiej też pozycjonowaną lokalnie. Ciekawym pomysłem jest dodanie lokalnego — stacjonarnego numeru telefonu. Czynności optymalizacyjne w połączeniu z aktualizacjami wizytówki pozwalaj pozycjonować wizytówkę i zwiększać jej widoczność na mapach Google. Wizytówka taka może być też wyświetlana w tradycyjnej wyszukiwarce jako wynik wyszukiwania nad wynikami organicznymi i wśród tradycyjnych stron w postaci mapki.