Pozycjonowanie Stron internetowych w Google

Pozycjonowanie stron internetowych to świadome działania optymalizacyjne i pozycjonujące, które mają zwiększyć jej pozycje w wyszukiwarce Google. Wyszukiwarka, przeszukując strony internetowe indeksuje czyli ocenia strony internetowe nawet pod kątem kilkuset czynników. Następnie, gdy użytkownik zadaje pytanie do wyszukiwarki, Google wyświetla mu listę witryn, które jej zdaniem są najużyteczniejsze. Pozycjonowanie jest zatem dostosowaniem strony w taki sposób do wyszukiwarki Google, aby pojawiała się ona na wysokich pozycjach pod pożądanymi hasłami. Ma to szereg korzyści z pozyskiwaniem dużego ruchu organicznego, większym zainteresowaniem i szybkim rozwojem marki na czele. Wysoka pozycja witryny w Google to też kwestie wizerunkowe i możliwość budowania marki. Dzięki pozycjonowaniu możemy sprowadzić nowych klientów z sieci oraz prowadzić biznes całkowicie internetowo, a tylko pierwsze pozycje w Google w danych kategoriach gwarantują spory ruch organiczny. Pozycjonowanie strony może mieć różne formy. Może to być pozycyjne standardowe, lokalne, pod urządzenia mobilne czy szerokie pod wiele fraz tematycznych. Jest to też proces długotrwały, na który wpływ ma wiele czynników takich jak środki przeznaczone na pozycjonowanie, cel jaki chcemy osiągnąć, stan witryny czy konkurencja. Pozycjonowanie trwać może nawet do roku czasu i nigdy nie możemy mieć gwarancji uzyskania pozycji TOP1.



Pozycjonowanie strony internetowej dzieli się na dwa typy działań — on page i off page. Są to działania na samej stronie internetowej oraz poza stroną www. Optymalizacja witryny składa się z dopasowania kilkuset elementów zgodnie z wymogami wyszukiwarki Google. Z pewnością jest to analiza i dobór słów kluczowych na stronę oraz umieszczenie ich na stronie w różnych jej częściach. Najpopularniejszym sposobem jest dodawanie słów kluczowych, pod którymi chcemy być widoczni i które przyniosą nam ruch organiczny w tekstach SEO. Są to teksty pisane nie tylko dla czytelników, ale zgodnie z zasadami SEO copywritingu biorącego pod uwagę zalecenia Google. Optymalizacja strony to także dostosowanie ustawień serwera, skrócenie czasu wczytywania się strony, uproszczenie szkieletu strony czy zadbanie o wersję responsywną witryny. Następnie tworzy się również linkowanie wewnętrzne, czyli odnośniki do innych podstron serwisu ułatwiające robotom Google indeksowanie czy zamieszcza jakościowy content. Do działań of page, czyli poza stroną internetową zaliczyć możemy linkowanie zewnętrzne. Jest to pozyskiwanie linków z innych stron www prowadzących do naszego serwisu np. z for czy artykułów sponsorowanych. Ma to za zadanie podnosić wiarygodność witryny i jej popularność.