CMS – odkryj dla siebie najlepsze systemy do zarządzania treścią!

Pełna nazwa systemu CMS brzmi Content Management System. W zależności od tego, jaki rodzaj strony internetowej zamierzamy prowadzić, możemy zdecydować się na różne jego rodzaje. Na pewno stosowanie na co dzień takiego rozwiązania w pracy jest ogromnym ułatwieniem. Poznaj już dziś najpopularniejsze systemy do zarządzania treścią!

CMS – bez niego ani rusz!

Obsługa bloga, stworzenie wizytówki firmy, a także usprawnienie platform odpowiedzialnych za sprzedaż – bez pomocy CMS nie byłoby możliwe tak lekkie i szybkie prowadzenie biznesu w sieci. Wybranie naszym zdaniem najlepszego i optymalnego szablonu do wprowadzania treści zwalnia nas z konieczności pobierania nauk w dziedzinach budowania stron internetowych od podstaw oraz poszerzania wiedzy z dziedziny programowania. Jest to tym bardziej istotne, gdy konieczność wprowadzania na stronę nowych treści wiąże się z dużą presją czasu. System CMS odpowiadać będzie za ekspresowe publikowanie, edytowanie oraz kasowanie treści na stronach oraz produktów sprzedawanych w sklepach. Nie musimy zlecać tych usług nikomu z zewnątrz, ponieważ sami możemy obsługiwać czytelny i przestronny panel administratora.

CMS – kto z niego korzysta?

Ci, którzy po raz pierwszy wypróbowują CMS w środowisku firmowym, najczęściej przy nim pozostają, głównie dzięki nieskomplikowanym zasadom obsługi. Obliczono, że ponad 60% witryn na całym świecie korzysta z CMS, z czego ponad połowa użytkowników zaufała platformie WordPress.

CMS – jak to się zaczęło?

Wraz z rozwojem technologii internetowych, w drugiej połowie lat 90.tych wiadomo już było, że do stworzenia atrakcyjnych stron w sieci nie wystarczy już tylko HTML. Strony uatrakcyjnić miały fotografie, wyeksponowane nagłówki wraz ze stopkami. Zaczęto łączyć ze sobą elementy HTML z innymi językami informatyki, np. Python. Początkowo każda z firm dbała o systemy zarządzania treścią na miarę własnych potrzeb, wiele z nich odesłano już do lamusa wiele lat temu. Po roku 2000 pojawił się CMS, którego najpopularniejsze odmiany po dziś dzień tworzą WordPress, Joomla oraz Drupal.

CMS – za co odpowiada?

Jego zadaniem jest nadanie przejrzystości wszystkim treściom, zdjęciom nagłówkom, panelom i stopkom tworzącym kompozycję strony internetowej. Na jego podstawie powstaje interfejs, prowadzący odwiedzającego do wszystkich zamieszczonych na witrynie podstron. W połączeniu z JavaScript możemy mówić o poszerzaniu funkcji, można łatwo rozbudować nawigację z ruchomym sliderem. Pliki trafiają na serwer i od tej chwili możemy cieszyć się stroną w pełnej żywotności. Dzięki zaletom CMS zaoszczędzimy czas, ponieważ w razie edycji nie musimy kasować wcześniejszych plików, by wprowadzać zmienione od nowa.

CMS – czytelny panel administratora, łatwa obsługa

W panelu administracyjnym szybko dodamy tekst, pogrubimy ważne dla treści informacje, wyjustujemy co potrzeba, dodamy fotografie, zamieścimy odnośniki prowadzące do innych witryn. Wszystko to bez konieczności operowania niezliczoną ilością kodów. To zostawmy wykwalifikowanym specjalistom IT! Zarządzanie dostawą CDA wykorzystuje informacje z CMA i poddaje procesowi aktualizowania. Potem wszystko zmienia się na kody, które skutkują wyświetleniem wyników pracy.

CMS – trzy rozwiązania do wypróbowania

Podział dokonywany jest w oparciu o licencję danego programu. CMS podzielić możemy na:

  • wariant z otwartym kodem źródłowym – licencja open source, bezpłatne korzystanie, wysoki poziom bezpieczeństwa, ciągłe badania stanu odporności na atakowanie kodu źródłowego, obiekt badania wielu specjalistów IT, możliwości zróżnicowanego modyfikowania elementów
  • wariant Software as Service – abonament miesięczny, brak możliwości wprowadzania zmian w plikach, polecane rozwiązanie dla sklepów internetowych oraz stron usługowych
  • wariant typowo autorski – dostosowany do prywatnych potrzeb właściciela strony, różnorodne funkcjonalności do wprowadzenia, pod warunkiem posiadania kapitału na rozwój, używany stosunkowo rzadko, ponieważ większości przedsiębiorców wystarczą dwie wyżej przedstawione opcje

Z pomocą systemu zarządzania treścią CMS każdy przedsiębiorca jest widoczny w sieci.